Wij hebben zorg voor ieder ander, met name voor hen die het moeilijker hebben dan wijzelf en dat doen wij door volhardend te zijn in onze betrokkenheid.

De onderwijsprofessional als mens

25 september 2019

Afgelopen woensdag stond de onderwijsprofessional als mens centraal tijdens de studiedag van sector Noord & Gesloten Onderwijs.

 

Inspirerend programma

Alle collega’s van de sector en een aantal van hun belangrijkste (samenwerkings)partners waren op 18 september bij Fort Voordorp in Groenekan voor een positief, verrassend en inspirerend programma over geluk, onze leerlingen en integratie van onderwijs en zorg.

 

(Werk)geluk

Dagvoorzitter Edson da Graca nam de ruim 400 collega’s op een enthousiaste manier mee langs het dagprogramma. Ap Dijksterhuis liet alle aanwezigen na de plenaire opening nadenken over (werk)geluk, vertelde waarom reizen goed voor ons is, en ging dieper in op de vraag hoe vaak je nu eigenlijk je e-mail moet lezen.

 

Parallelsessies
Steven Pont vertelde tijdens de parallelsessie voor so en sbo-collega’s over persoonlijkheid en gedrag (van onszelf) en de invloed daarvan op de kinderen waarmee we werken. Erik Jongman presenteerde in de parallelsessie voor vso-collega’s zijn ideeën over hoe je iemand kunt raken, en wat wél en niet werkt in de omgang met pubers.

 

Geslaagde dag

René Peeters liet iedereen met andere ogen naar zichzelf (en de organisatie) kijken. Hierbij gingen alle deelnemers in kleine groepjes zelfstandig aan de slag. Mede door bijdrage van de sprekers en de bevlogen dagvoorzitter is het een zeer geslaagde studiedag geworden.

 

Dagelijkse praktijk

Wij vertrouwen erop dat u de positieve energie en inspiratie van deze boeiende studiedag ook terugziet in de dagelijkse praktijk bij ons op school.
 

 



Nieuwsarchief